"Sir, what are you doing there?!" - Reisverslag uit Swan Valley, Verenigde Staten van Joost en Maud Verboven - WaarBenJij.nu "Sir, what are you doing there?!" - Reisverslag uit Swan Valley, Verenigde Staten van Joost en Maud Verboven - WaarBenJij.nu

"Sir, what are you doing there?!"

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Maud

22 Juli 2007 | Verenigde Staten, Swan Valley

"Sir, what are you doing there?!" en vervolgens in zeer serieuze tonatie: "Sir, step over here". Ik sta in een achtertuin in een suburbane wijk in Missoula, zo'n 100 mijl van Swan Lake. Wat ik aan het doen ben? - Ik probeer in te breken. Dat zit zo... de werkgever van Apryll bezit dit huis en had ons voorgesteld er te verblijven als we naar Missoula zouden gaan. Mooi. De sleutel, een kopie van de originele, was snel gevonden maar werkt niet. Via de telefoon vertelde hij ons "Just try to break in through the bathroom window". Daar sta ik, met een stuk metaal het kozijn open te breken wanneer twee agenten en later een derde met politiehond via de poort de achtertuin binnenkomen. En ik weet dat dit alles een misverstand is en dat zij dat niet weten. "Step against the wall please. What's your first name? Dongen?!" vraagt een van hen wanneer ik mijn rijbewijs toon. "Nope, it's Joost. J. O. O. S. T." Zenuwachtig dat een der agenten me tegen de grond werkt, handboeien omdoet en afvoert ben ik blij dat Apryll ook naar achter komt (zij probeerde via de zijdeur in te breken), en na een telefoontje met haar baas wordt alles opgelost en kunnen we er later om lachen. We zijn in de stad; typisch!

Later zouden we slapen bij een andere bekende. Eerst naar een concert van 'The Itals', een reggaeband uit Seattle, met een geweldig goede drummer, en slotnummer 'We like you just the way you are'. Jah mon! Rastaman live up! De volgende dag gaan we op zoek naar Apryll's vader, die ergens in de bergen woont in een tipi met z'n paarden. Afspraak gemaakt maar... geen vader te bekennen. We besluiten een duik te nemen in de hot springs wat heeeeeeeeeeerlijk was! Hoosbuien en bliksemflitsen om ons heen complementeren de ervaring.

Op weg naar huis wordt menig gelegenheid benut tot het nemen van een duik in het koele water; de temperatuur is al weken rond de 27 a 35 graden. En dat baden is zeker geen straf... Brian en ik komen net terug van een driedaagse wandeling in de bergen. Wederom geweldig weer, hoewel de lucht gevuld is met rook, wat duidt op bosbranden. Veel 'off-trail hiking' en beklimmen van bergtoppen. Met de 'Barefoot Bakery' gaat het steeds beter, de koek- en deegwaren verkopen goed. Ingredienten zijn organisch en gebakken in een originele oven gemaakt van steen, zand, klei, paardenstront, zaagsel en as.

Ik hoop dat 'het thuisfront' een fijne zomer heeft en de kans heeft en benut om haar of zijn dromen waar te maken.

Groetjes,
Joost

• 23 Juli 2007 - 07:01

Maud:

joost, wat heerlijk om je goede ervaringen te lezen!
    Wederom avontuur!

Ook goed je gelukkige gezicht te zien, ons pap zal blij zijn weer iets van je te horen en zien!

groetjes maud

• 23 Juli 2007 - 07:47

Tim:

Ha Joost,

Dromen waarmaken wil nog niet erg lukken in deze natte hollandse zomer. Maar wat niet is kan nog komen!

Je bent er goed vanaf gekomen met die politie, er zijn steden waar ze meteen voor de harde aanpak gaan en ze er een maand later pas achter komen dat het een misverstand was.

geniet!

• 23 Juli 2007 - 19:00

Ha Die Jozef:

Koekebakker dat ziet er goed uit
    de oven is prachtig gaaf en ergonomiche en dat is fijn voor je rug wees daar zuinig mee want die heb je maar ``eentje.
    Ik ben jaloers op jou had wel mee gewild naar dat reggie vestival .
    Voor het weer hoef je niet terug te komen want dat is hier pet .wel gemakkelijk de planten hebben geen water nodig .
    groetjes van Tante Andrea

• 24 Juli 2007 - 16:03

Oane :

Hey Joost,

Dan heeft de politie uiteindelijk ingebroken neem ik aan...
    Foto's zien er goed uit en het lijkt mij mooi vertoefen daar. Geniet ervan

• 25 Juli 2007 - 05:45

Je Vader:

joost breng je in september wat koekjes mee naar huis gaan we in waspik verkopen. ga vandaag naar maud zal ze de groeten doen van jou .het ziet er daar vrij relex,s uit .de groetjes jo

• 25 Juli 2007 - 08:06

Stan:

Hoi Jozef/ albino.

Wat een pracht verhaal. 'gewoon' proberen in te breken in een huis van een 'bekende' en dan meteen in de boeien worden geslagen. Prachtig!!
    Mooie natuur man.
    Die zomer hiero --> wat een bagger weer, 20-23 graden, regen, wind en regen. heel af en toe een zonneke.

Geniet er van daar!!!

Gegroet,

Il Bambino

• 26 Juli 2007 - 14:56

André & Ria:

Zeg Joost ga je onze goeie naam ten grabbel gooien in de US?Gearresteerd?
    Zojuist een telefoontje van je pa ontvangen dat hij in Haiming is gearriveerd met tante Toos en oom Ad.Echter nog geen kontakt met Maud gehad,maar dat zal vanavond nog wel gebeuren.En al export van je "koekenbakkers-product"naar Holland?Maar alle gekheid op een stokje het was toch weer een heel avontuur.Mooie foto's met heel knappe mensen(kan ook niet anders).Houden je op de hoogte van je pa in Oostenrijk.
    Groetjes uit Waalwijk

• 26 Juli 2007 - 17:45

Taz:

He Koekebakker! ;-)

Ziet er nog steeds allemaal goed uit daar in de US of A. Hoop je in september weer een keer ergens in levende lijve aan te treffen! Breng ons maar kuukskes!

Greetz Taz

• 29 Juli 2007 - 13:15

Maud:

jozef, maud hier, onze pa is eergisteren aangekomen, we hebben samen gefietst en gevliegert, harstikke leuk!!

Hij heeft het hier goed naar zijn zin, net als ik.

groetjes Maud

• 31 Juli 2007 - 18:07

Willy Van Vliet:

Hallo Joost
    Fijn om weer al je avontuuren te mogen lezen.Geniet van alle dingen die je tegen komt.Mooi,weer een momentje voor Rina .Wij gaan donderdag voor drie weken een rondje Frankrijk doen.We verwachten natuurlijk allemaal jou bak kunsten te kunnen proeven als je weer thuis bent. Groetjes Willy en Jan