Bizar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joost en Maud Verboven - WaarBenJij.nu Bizar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joost en Maud Verboven - WaarBenJij.nu

Bizar Bangkok

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Maud

08 November 2007 | Thailand, Bangkok

Wegens de onbegrensde bekendheid van deze website, zij het onder een beperkt publiek, zal ik de komende maanden via jozefGOESAMERICA melding doen van de reiservaringen vanuit Zuid-Oost Azie. Om een totaal andere cultuur en levenswijze te beleven en de winter hier door te brengen, die synoniem staat voor zonnig en warm weer. De interesse werd grotendeels gewekt toen ik afgelopen zomer in een thriftstore (tweedehandse winkel) in Missoula, Montana, een rijkelijk geillustreerd boek opensloeg over Cambodja (en het toen niet kocht). In plaats van deze winter met het betreffende boek voor me plaatjes te bekijken met de rug gewarmd tegen de kachel aan, ga ik het zelf ervaren - wat wel meer kost dan die $ 10,- maar het hopelijk de moeite waard zal zijn.

Nadat ik op het vliegveld verschillende keren ben afgezet door taxi-chauffeurs besluit ik te gaan fietsen. De tienbaans snelweg laat ik links liggen en neem een zesbaans autoweg richting Bangkok. Aan het linksrijden ben je zo gewend, met zoveel verkeer om je heen en op de uiterst linkse baan, die naast rijbaan voor langzaam verkeer ook dienst doet als parkeerplaats, spookrijdbaan, voetpad en marktplaats, is het waarachter relatief relaxed fietsen. Gaandeweg het centrum naderend wordt de weg drukker en chaotischer en schieten brommers links en rechts de in de file staande auto's voorbij en al snel volg ik hun voorbeeld. Verkeersregels ho maar en dat gaat verrassend goed en zonder veel frustratie. Voor veel Thaise mensen moet een fietser met BOB-trailer lijken op buitenaards leven, getuige de verbaasde blikken.

De lucht... Mijn longen krijgen minstens het equivalent van een paar pakjes sigaretten binnen, getuige ook de aanslag op m'n bril. Door die vuile glazen neem ik een ontzettend grote stad waar (rond de 12 miljoen inwoners), waar traditie en vernieuwing welhaast naadloos in elkaar over lijken te lopen, die inmiddels ongelofelijk druk is, waar een kruispunt oversteken gerust 10 minuten duurt en dan... In een straatje achteraf een rustig goedgeprijsd uit hout opgetrokken hostelletje vindt (onder de vier Euro voor een tweepersoonskamer). Ik heb Apryll afgehaald van het vliegveld en vannacht (!) proberen we de stad uit te rijden, op weg naar rustiger oorden. Drie dagen Bangkok is zo'n beetje de max...

  • 08 November 2007 - 06:48

    Oane:

    Hey Joost,

    Maar drie dagen in Bangkok, valt me een beetje tegen, toch een goede beslissing hoor! Het echte Thailand ontdek je meer buiten die enorme stad. Heb je stuk met ontzettend veel plezier en gelach gelezen. even wat tips

    trong pai kap = rechtdoor
    Lieuw saai kap = links af
    Lieuw kwa kap = rechts af
    Tjing tjing = uiteraard/ yes
    Heel belangrijk, sawadee krab, voor jou en je vriendin zegt aan het einde Ka

    Veel succes

  • 08 November 2007 - 08:04

    Tim:

    Ha zitie ineens in ZO Azie! Ben benieuwd naar de verhalen die komen gaan. Succes daar en vooral veel plezier!

  • 08 November 2007 - 17:59

    Maud:

    what a surprise joost, nu al een bericht.
    fantastisch! (wel meer foto's s.v.p.)
    Ben erg blij voor je en wilde dat ik jullie kon vergezellen.
    Maar in Waspik met ons pap is het ook gezellig, en houden we jullie website in de gaten.

    April, I wish u a great trip, good luck with my bobtrailer and Joost,

    byeeeee

  • 08 November 2007 - 21:22

    Littlebird:

    Awesome!!! Peace Love & Adventure is all there is! What a beautiful flower and temple. Of course I don't know what you wrote Joost but I'm sure it's cool. Ha!

  • 08 November 2007 - 22:10

    Brian:

    Hey Bicyclistas por la PAZ! Wazzapn'n? This site is sure to become a monument to real ecotourism. Looking forward to watching it grow as you go... Can't wait for more pictures and English! Looks good so far!
    P E A C E and Habibi!!!

  • 09 November 2007 - 09:34

    Maud:

    yes a translation in enlisch would be great becouse still people from Chile, Argentina England and US are folowing you guys on this inspiring website and very surprising they dont understand Dutch....hoping that the pictures will tell the story.

    Primaaaa, Joost ik zal eens informeren naar werk (op de rivier) in de buurt van de 'hippie familie', wellicht komen ons pa, Louis en ik, rond april/mei een paar maandjes bij jullie langs. De intensie is er oprecht bj mij.

    Overigens heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt, je slaapkamer in te pikken....

    Succes en plezier!!

    Maud


  • 09 November 2007 - 15:30

    Menno:

    Enjoy your time in Bangkok!
    Ik ga dit weekend plannen maken voor februari/maart om via India terug bhutan in te trekken! Blijft een drukkte en chaotische stad, ik ben er toen ook 2 dagen geweest en vondt het erg chaotisch!
    Enjoy en groeten aan je meisje!
    Menno

  • 09 November 2007 - 17:34

    Jo:

    joost blij te horen dat alles goed gaat hier gaat het ook goed met maud en mij ga volgende week een paar dagen skieen joost .doe de groetjes aan ypril en een fijne fietstocht toegewenst vanuit het kille waspik .

  • 10 November 2007 - 11:58

    Stan:

    Hey Joost,

    Ik heb al veel verhalen over Bangkok gehoord, maar ik denk dat jij het op de enige juiste manier verteld: een smerige stad waar vooral chaos heerst. Ach, zo is het met zoveel steden.

    Succes daaro ennuh --> kijk uit voor de hitte hè. Want o o o wat heb ik het toch warm..... zo warm heb ik het nog nooit gehad... die kennen we zo onderhand wel.. haha

    Gegroet,

    Stan.

  • 10 November 2007 - 19:46

    Familie In `t Groen:

    Ha die JOOST;(en Apryl)Gaan je avonturen weer op de voet volgen. SUCCES !!!Je pa is vanmiddag bij ons op de koffie geweest weer gezellig bij gekletst.Groetjes vanuit een regenachtig Dongenvaart.De Familie in `t Groen...

  • 10 November 2007 - 22:05

    Jeffrey Labowski:

    Parley oosted Ingless?

  • 11 November 2007 - 08:18

    Taz:

    Ahhh, ik dacht al waar blijft de update! Have fun in Azie en hou ons op de hoogte!

    Greetz Taz

    p.s. meer foto's please!

  • 11 November 2007 - 11:21

    Willy Van Vliet:

    Hallo Joost and Apryll
    Het is fijn weer mee te mogen genieten van jullie avontuur,hopelijk gaat het goed en wordt het weer heel mooi.Zo vergeet jij ons en wij jullie niet een hele fijne en gezonde reis gewensd. Jan en Willy

  • 11 November 2007 - 14:03

    Resi:

    Hoi Joost en April fijn om iets van jullie te horen.Ik vond het heel fijn om jouw weg te brengen om alleen al jouw gelukkig gezicht te zien al was het voor ons wel even moeilijk je te zien vertrekken . Maar ik geniet van je berichten en foto`s ik wens jullie nog een hele fijne reis samen groetjes Resi

  • 12 November 2007 - 16:27

    Ria En André:

    Hoi die Joost en Apryl.
    Fijn dat we jullie website weer hebben gevonden.Zijn vrijdag in Waspik geweest en hebben ook Maud ontmoet,echter wel in geblokkeerde toestand,maar ze is vol goede moed en dat is positief voor haar genezing.Pa en Maud waren heel druk om voor komende week in Oostenrijk een onderkomen te zoeken.We hopen voor pa dat er voldoende sneeuw ligt,maar dat zal geen probleem zijn volgens de berichten en dat hij volop van zijn hobby kan genieten.
    Wij hopen voor jullie beiden dat er een mooie verkenning inzit van Zuid-Oost Azië en volgen de belevenissen op deze site.
    Joost and Apryl have a good time.
    Groetjes uit Waalwijk.

  • 12 November 2007 - 21:50

    Jurgen:

    Ha die Joost,

    FF je berichtje gelezen over Bangkok (Druk he daar....) Ben benieuwd welke windrichting je op gereden bent met de fiets...in ieder geval is het nooit de verkeerde???? Naar het oosten > richting Cambodia (ANKOR) Naar het Noorden > de HillTribes (Laos en Burma) Naar het Westen > River Kwai (Kanchanaburi...mooooi) en naar het zuiden > de beroemde eilanden.....ik lees het wel hier waar je terecht bent gekomen.

    Groeten van je ex Sportief collega
    Jurgen

  • 12 November 2007 - 22:44

    Brian:

    Hey what's with the media and communication blackout? We're waiting for you guys to call, email and/or update this site. Have you guys entered Shambhala or just left the 21st century? Everybody is always asking us, "what do you hear from Joost and Apryll?", and we have to tell them, "nada mucho". So what I'm saying is, I know you're having fun, but I hope to hear from you soon! Hello!?!?!

  • 13 November 2007 - 02:34

    Eenygordini:

    Hey Apryll e Joost,
    Thanks for the funny video....to bad you stubbed your toe on that descent!
    Great pictures and good luck on your journey. We will be a checking in on you as time rolls on.
    e & G

  • 13 November 2007 - 12:28

    Margreet:

    Heyy Joost!!
    Gaaf man, Thailand!! Veel te zien en heerlijk sfeer proeven.
    Weet niet of ze dr sauna's hebben haha ;)
    Heel veel plezier!! Ook voor Apryll.
    Groetjes Margreet (Groningen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost en Maud

"To live only for some future goal is shallow. It's the sides of the mountain which sustain life, not the top. Here's where things grow. But of course, without the top you can't have any sides. It's the top that defines the sides." (Bron: Zen and the art of motorcycle maintenance, p. 258 )

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 136596

Voorgaande reizen:

09 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: